Achter de schermen bij Fresh | Natasja Vermond - Marketing
leaf

Achter de schermen bij Fresh | Natasja Vermond - Marketing

Vertel eens een klein stukje over jezelf.

Mijn achtergrond ligt in de kunst- en cultuursector. Het overstappen van het werken op een marketingafdeling in de creatieve sector naar de tandheelkunde was een hele omschakeling. Toen ik bij Fresh Tandartsen kwam werken heb ik mij daarom de eerste periode volledig toegelegd op het vergaren van zoveel mogelijk informatie over de organisatie, de praktijken en de mensen binnen Fresh. Sinds mijn start in 2021 is de vraag naar marketing binnen de organisatie enorm gestegen. Momenteel voorzien we ruim 40 praktijken, verschillende laboratoria en de afdelingen op het Fresh Service Center van marketingondersteuning.

Hoe zou je jouw afdeling omschrijven in één woord?

Nieuwsgierig.

Waarom ben je bij het Fresh Service Center gaan werken en waarom specifiek op deze afdeling?

De tandheelkunde was voor mij een nog onbekende branche. Ik was altijd in de veronderstelling dat een tandartsbezoek heel vanzelfsprekend was. Nu weet ik dat dit niet altijd zo is. Tijdens mijn kennismaking met Fresh werd aangegeven dat de tandheelkunde een frisse blik nodig had. Ik ben altijd benieuwd hoe ik hierin kan bijdragen.

Wat is er bij jullie op de afdeling bijzonder, wat maakt jou en je collega’s uniek?

Op onze afdeling bieden we marketingservices aan. We ondersteunen praktijken en afdelingen met hun zichtbaarheid en promotie. De mogelijkheden daarin zijn tegenwoordig bijna oneindig. Daarbij groeit ook meer de interesse en behoefte in marketing. We werken bovendien naar oplossingen. Ik merk dat we steeds gemakkelijk te vinden zijn wanneer er een wens is voor marketing of communicatie.

Waar zie jij deze afdeling over vijf jaar?

Over 5 jaar zie ik een compleet marketingteam staan waar elke collega een eigen expertise heeft. Zo hebben we binnen marketing de mogelijkheid om ons te richten op specifieke taken. We kunnen zo nóg meer mogelijk maken voor de praktijken, de laboratoria, projecten en alle afdelingen op het Fresh Service Center.

Waar haal jij je uitdaging uit? Wat motiveert jou om je in te zetten voor Fresh Tandartsen?

Ook op de marketingafdeling ligt de focus op het laten beseffen dat mondgezondheid van groot belang is. Hoe we dat vervolgens op een aansprekende manier aanbieden is elke dag weer een nieuwe uitdaging. Vele wegen leiden naar Rome en dat is voor een tandartspraktijk ook zo. Het is aan ons de taak om die lange weg zoveel mogelijk vrij te maken van files en blokkades.

Heb jij een project of prestatie die je met ons wilt delen?

Wanneer nieuwe praktijken zich aansluiten bij de Fresh community bieden wij de mogelijkheid om een (nieuwe) praktijkwebsite op te zetten. We gaan in overleg met de praktijk om hun wensen realiteit te maken. We ontwerpen bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl en wat we uiteindelijk opleveren is een website passend in de look & feel van de praktijk. Dit soort projecten maakt ons werk creatief heel uitdagend!

Wat is iets waar je trots op bent?

We proberen op deze afdeling alle grote, maar ook de kleine prestaties te vieren. Waar ik vooral trots op ben, is dat we marketing echt een plek hebben gegeven binnen de organisatie. We hebben een helder stappenplan en een duidelijk eindpunt. Om kwalitatieve service vanuit Fresh te kunnen leveren is het voor ons belangrijk om de hoeveelheid in marketing te kunnen structureren en monitoren. Dat is een mooie ontwikkeling om deel van uit te mogen maken.

Wat is het allerleukste aan werken bij Fresh Tandartsen / op het Fresh Service Center?

We hebben een erg mooi pand om in te werken en genoeg collega's om mee te kletsen. Het is hard werken, maar soms ook hard lachen! En er komt genoeg taart en snoep voorbij, want ook in de tandheelkunde houden we af en toe van zoet.